پرسش و پاسخ متداول
1- چگونه میتوانیم در فضای اینترنت، به سایت و مجموعههای اینترنتی، اعتماد کنیم؟
به چند روش مشخص و پرکاربرد میتوان از اعتبار سایت و مجموعه اینترنتی موردنظر آگاه شد و با بررسی صحت آنها به آنها اعتماد کرد. هر کاربری میخواهد از صحیح بودن اطلاعات و یا خدمات سایت موردنظر خود مطمئن شود و بتواند در صورت لزوم سند خوبی به مراجع قانونی ارائه دهد.
شناسایی اعتبار سایت یا مجموعه اینترنتی
1- نماد اعتماد الکترونیکی
2- دارا بودن نشانواره ساماندهی
3- دارا بودن نماد تائید درگاه بانکی
4- سابقه فعالیت
5- آدرس دقیق و مشخصات مجموعه در بخش تماس با ما و درباره ما
6- قوانین و مقررات مشخص درباره خط مش مجموعه
7- فعالیت مستمر و فراوان
2- میز کار شگفتیساز چه ویژگیهای دارد؟ انواع آن را نام ببرید و امکانات آن را شرح دهید.
میز کار فضای مجازی است که در اختیار همکاران قرار میگیرد تا به کسبوکار مجازی و اینترنتی بپردازند. هر میز کار اختیارات مخصوص به خود را دارد. میز کار برای همکاران به سه دسته تقسیم میشود: تولید محتوا و تدریس، کارشناس جذب و فروش، فرآیندها و الگوریتمها. میز کار همکار ارشد، چهار نوع بوده: بخش نظارت و ارزیابی، بخش تائید صلاحیت، بخش حسابداری و امور مالی، بخش امور اداری و صدور گواهی.
میز کار مدیران در سه نوع: مدیر منابع انسانی، منابع مالی و مدیر امور نمایندگان است. پس از ارزیابی تخصصی مدیران میتوانند به سطح مدیر ارشد در دو زیر بخش راهبردها و اجرایی به فعالیت بپردازند.
امکانات میز کار:
o امکان مشاهده بخشهای قابلدسترسی
o امکان ارسال درس جدید توسط مدرسان
o امکان مشاهده منوهای اختصاصی، فراخوانها و امکانات سایت
o امکان ارسال و دریافت نامههای خصوصی
o امکان دریافت حقالزحمه و فعالسازی شماره کارتبانکی
o لینک اختصاصی جهت معرفی کاربر
o مشاهده لیست اعضا
o امکان حذف پستها
o امکان ثبت اخطار به کاربران
o امکان قفل کردن بخشها
o امکان ایجاد و تعیین تاپیک ها و موضوعات مهم
o امکان انتقال پستها از بخشی به بخش دیگر
o امکان مشاهده مطالب چند سطحی
o امکان شرکت در دورههای ارتقا
o امکان مدیریت بخشها
3- شگفتیساز، از چه تاریخی آغاز به فعالیت کرده است؟ چند سال از فعالیتهای این مرکز میگذرد؟ مهمترین خدمات و محصولات و دورههای آموزشی آن را ذکر کنید. همچنین با مشاهده آدرس www.shegeftisaz.irو www.shegeftisaz.ir/Forum عناوین دوازده دوره آموزشی دیگر را ذکر کنید.
شگفتیساز از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد و 5 سال از فعالیت این مجموعه میگذرد. از پر استقبال ترین دورههای آن میتوان به «دوره آنلاین کارآفرینی»، «دوره آنلاین طراحی وبسایت» و «دوره آنلاین شبکههای اجتماعی» اشاره کرد.
v دوره آموزش زبانهای خارجه
v دوره پویانمایی دوبعدی
v آموزش برنامهسازی و برنامهنویسی با نرمافزار AutoPlay Media Studio
v دوره آموزش بازیسازی
v کلاس آنلاین شبکه و امنیت
v کلاسهای آنلاین تدوین و فیلمبرداری
v دوره آموزش جامع مستندسازی
v آموزش صفر تا صد فتوشاپ
v آموزش بازاریابی
v آموزش حسابداری
v آموزش نرمافزارهای شبیهسازی
4- نقاط قوت شگفتیساز را ذکر کنید و هرکدام را شرح دهید.
اولین چیزی که پس از ورد به وبسایت شگفتیساز جلب توجه میکند، تیشرت حامی طبیعت است. با شروع خشکسالی و وضعیت نامناسب آبوهوا، این مورد یکی از عواملی بود که باعث شد برای این وبسایت رزومه خود را ارسال کنم. امیدوارم این مجموعه راهی مناسب برای کمک به طبیعت در پیش گیرد و به آینده ایران کمک کند.
نکته دیگر حالت انجمن این مجموعه است. انجمنها یکی از فرمتهای قدیمی و جذابی هستند که کاربران زیادی با آن بزرگ شدند و به آن آشنایی دارند. در فروم ها میتوان به راحتی سؤال پرسید و افراد زیاد میتوانند فرد را راهنمای کنند.
شگفتیساز مباحث زیادی را پشتیبانی میکند. علاوه بر آن با صدور گواهی پایان دوره به افراد این اطمینان را میدهد که دورهها برایشان مفید خواهند بود.
5- نظر خود را پیرامون این دوره آموزشی (محتوا، نحوه برگزاری، زمان، سبک آموزش و ...) شرح دهید.
تا به اینجا اطلاعات خوبی را در قالب کتاب الکترونیک دریافت کردم و از نظر زمانبندی میتوانم هر زمان و هر جا (روی گوشی همراه یا لپتاپ) آن را مطالعه کنم. چند مشکل نگارشی کوچک داشت منتها اصل موضوعات گفتهشده مهم است.
چه دوره ای را به من پیشنهاد میکنید؟
با توجه به علاقه ها، مهارت ها، توانمندی ها و استعدادهایتان، انتخاب کنید. می توانید از بخش مشاوره مرکز ، پس از فعال سازی میزکار و تکمیل فرم رزومه و سوابق خود، کمک بخواهید
دوره های آموزشی ، چگونه برگزار می شوند؟
دو روش کلی برگزاری دوره ها عبارت اند از : ایمیلی و میزکاری ؛ در روش ایمیلی، از طریق رایانامه ، جلسات را دریافت میکنید و تکالیف را در پاسخ همان رایانامه ارسال می کنید و نمره آنرا پس از بررسی کارشناسان، دریافت خواهید کرد. در روش میزکاری، علاوه بر دریافت ایمیل، در بخش های مختص به دوره ، در میزکار، آموزش های خود را می گذرانید.
- دوره های درآمد زا برای من، کدام ها هستند؟
با توجه به نوع میزکار و همچنین مهارت های شما ، متفاوت است. اگر در بخش بازاریابی و فروش فعال هستید، دوره های مربوطه را انتخاب کنید. همچنین، اگر در بخش تولیدمحتوا و تدریس فعالیت میکنید، دوره های متناسب را انتخاب کنید.
- از مدرک پایان دوره ام، چه استفاده هایی کنم؟
مهم ترین کاربرد مدرک و گواهی پایان دوره، ادامه مهارت ها و ارتقا آن، در مرکز شگفتی ساز است. دریافت بن کارت ها و شگفتی کارت ها، با ارائه مدارک و رزومه فعالیتی میزکار شما ممکن است. در بخش کاریابی و آینده شغلی ، با ارائه مدارک و گواهی پایان دوره ها، می توانید فرصت های شغلی متناسب خود را انتخاب کنید.
- اگر بخواهم علاوه بر درس خواندن در شگفتی ساز، مربی هم باشم، چه باید کنم؟
ابتدا در دوره تربیت مربی و تربیت مدرس شرکت نمایید. پس از قبولی در دوره های آموزشی و انجام پروژه موفق، می توانید به ارائه دروس بپردازید.
_آیا با تلفن همراه هم میتوانم از دوره های مجازی استفاده کنم؟
بله ، شگفتی ساز از طریق موبایل، تبلت، لب تاب و کامپیوتر ، در اختیار شماست.
_آیا برای شرکت در دوره های مجازی نیاز به اینترنت پرسرعت دارم؟
خیر. با هر نوع اینترنت ، می توانید از دوره ها بهره مند شوید.
_اگر نام کاربری و رمز عبورم را فراموش کردم چه باید بکنم؟
دو راه دارید ، از گزینه فراموشی رمز عبور استفاده کنید و یا از طریق بخش تماس با ما ، اعلام فرمایید.
- کارت در شگفتی ساز به چه معناست؟ چند نوع کارت داریم؟
به طور کلی، چهار نوع کارت داریم. برنزی، نقره ای، طلایی و تیتانیومی
کارت ها، امکانات و اختیارات خاصی را در اختیار شما قرار می دهند.
- روش های دریافت بسته های برنزی ، نقره ای و طلایی
در صورت موفق در دوره های آموزشی و کسب نمرات بالای 90 و 95، در صورتی که واجد شرایط دریافت باشید، به شما ، ایمیل یا پیامک مربوطه ارسال می شود.
نظرات مطلب